Ergotherapeuten
Wij geven zowel individuele therapie als klassikale ondersteuning in de klassen waar dit nodig blijkt te zijn.
We richten ons bij het werken met de leerlingen op het stimuleren en verbeteren van de fijne motoriek, waaronder ook de schrijfmotoriek, het ruimtelijk inzicht en de zelfredzaamheid.
Werken met kleine en fijne materialen, leren knippen, scheuren en kleuren worden geoefend.
Bij het schrijven oefenen we op het correct hanteren van het schrijfmateriaal, het schrijven van patronen en het correct vormen van de letters en de verbindingen, aangepast aan de mogelijkheden.
Om het ruimtelijk inzicht te verbeteren leren we de kinderen puzzelen, figuren en patronen nabouwen, werken met plannetjes,…
Er wordt gestreefd naar een zo groot mogelijke zelfredzaamheid van de leerlingen. Er wordt dan ook geoefend op het aandoen en het dichtritsen van de jas, het dichtknopen van een broek of vest, het aandoen van schoenen, het openmaken van verpakkingen en het zo zelfstandig mogelijk eten en drinken.
We werken steeds kindgericht. Alles gebeurt op maat van het kind en wordt aangeboden op een manier die voor dat kind specifiek het beste werkt.
We proberen zo creatief mogelijk te werk te gaan en voldoende variatie in het aanbod te brengen zodat de kinderen gestimuleerd worden om zich te blijven ontwikkelen en bij te willen blijven leren.